Vrienden maken - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Vrienden maken - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Vrienden maken

Door: Arjen en Dagmar

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

24 Juni 2008 | Paraguay, Asunción

Paraguay wordt steeds leuker.

Ok... het is hier winter en stervenskoud (0 - 10 graden) en jullie genieten van de zon daar in Nederland...

Maar dit weekend was weer een prachtig voorbeeld van Paraguayaanse gezelligheid.

Vrijdagavond met Arjen bij een grill restaurant gaan eten: tip van onze vriendin Liliane. Fantastisch en veel te veel gegeten.

Bij het bowlen (klinkt suf, maar is hier een prima bezigheid), twee paraguayaanse stellen ontmoet van onze leeftijd. Na een potjes jongens tegen de meiden en twee uur bowlen, met hen mee naar vrienden om wijn te drinken en te kletsen.
Bedankt Pati, Montse, Teddy en Sergio!

Zaterdagmiddag natuurlijk thuis gebleven om naar de wedstrijd Nederland - Rusland te kijken.

's Avonds met Francisco (meest directe collega van Arjen) en zijn vrouw meegeweest naar een ceremonie. Mannen en vrouwen kregen een zwaard respectievelijk kroontje om hun kennis van familie te vieren.
We konden het geloof dat erachter zat niet helemaal plaatsen, maar Francisco was duidelijk geeerd door onze aanwezigheid. En wij waren weer een culturele ervaring rijker.

Zondag met de enige trein die Paraguay heeft op pad geweest. Een stoomtrein van 175 jaar oud....
Een hele happening: in een uur en een slakkengang naar een dorpje verderop gekacheld.

Onderweg bleef onduidelijk wat de grotere toeristische attractie was: de trein voor de Paraguayanen die langs de weg stonden te kijken en zwaaien of het landschap en de trein voor de reizigers zelf.

Tijdens de reis zijn we vermaakt door een theatergezeldschap. Eerste theater-achtige setting die ik in Paraguay heb kunnen vinden. Grappig!

Niet slecht voor een weekend toch?

• 24 Juni 2008 - 11:43

Asli:

Mooie ervaringen! Behalve jammer van het voetbal......:) Ach, hup rusland!
    liefs

• 25 Juni 2008 - 11:25

`SCHREUDER:

We volgen met veel plezier jullie tocht.
    Hartelijke groeten en take care of yourself. Henk en Derkje