Geloof vernieuwen - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Geloof vernieuwen - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Geloof vernieuwen

Door: Arjen en Dagmar

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

17 September 2008 | Argentinië, Salta

Nou we hebben het geluk na de tegenslag weer teruggevonden.

Aangekomen in Salta was de volgende dag de jaarlijkse mariaprocessie van Sslta. Leuk een cultureel evenement in de vorm van een optochtje, dachten wij. Aangekomen bij de kathedraal...

Sacre Coeur, Nieuwe Kerk en noem maar op, eat your heart out... Salta heeft de mooiste. Wat een pracht. Zwart wit geruite vloeren, met donkerrood fluweel behangen pilaren, hemelsblauwe plafonds en een beeld van el senor (Jezus) omgeven door zonnestralen van goud achter het altaar.... goddelijk!!!

Wat betreft dat optochtje...

De volgende dag vond de procssie plaats waarbij 1 miljoen gelovigen... de maagd Maria en Jezus volgen door de stad om aangekomen bij een kruis allemaal hun geloof te vernieuwen. Als je dit ziet... wordt je geloof echt aangewakkerd.

Tot zover... inmiddels in Chili (San Pedro de Atacama vertrekken we vrijdag voor een 3-daagse tocht naar de Boliviaanse zoutmeren - Uyuni.

• 19 September 2008 - 06:34

Mama:

Alles bijgelezen, komen jullie nu bekeerd terug?
    Fijne reis verder te voet of met een openbaar middel van vervoer.

• 19 September 2008 - 07:26

Kamerolifantje :

Lieve DNA,

Wat maken jullie weer mooie dingen mee!
    Wat vonden jullie van Atacama? Wat mij betreft wel een van de indrukwekkendste dingen die ik heb gezien, omdat het zo totaal anders is dan de rest van de planeet

Groetjes vanaf de bank in Haarlem

• 19 September 2008 - 15:56

Henk En Derkje:

Weten dus nu hoe monniken eruit zien. Maar ....fantastisch en ga lekker verder met genieten Henk en Derkje