Winter vakantie dequeni - Reisverslag uit Mbaracayú, Paraguay van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Winter vakantie dequeni - Reisverslag uit Mbaracayú, Paraguay van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Winter vakantie dequeni

Door: Dagmar

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

12 Juli 2008 | Paraguay, Mbaracayú

Sinds een week is het wintervakantie in Paraguay. Geen school voor de kinderen dus.

Eerst dacht ik nog dat ik ook twee weekjes vakantie zou hebben. Maar dat bleek even anders te zijn. Omdat de kids (+/- 85) niet naar school gaan, zijn ze hele dagen bij Dequeni.

Dubbel zo veel werk voor de leraren dus. Daarom heb ik besloten deze twee weken weer hele dagen naar Dequeni te gaan.

Zo'n vakantie biedt oon kansen voor excursies en andere activiteiten. Samen met vijf andere vrijwilligers heb ik een sport/activiteitendag georganiseerd. Met voetbal, volleybal, trefbal, zaklopen, touwtrekken, origami en papier machee hebben we de kids van twee locaties (130 in totaal) een hele dag vermaakt.

Absolute topper was het schminken.
Volgens mij hebben we ieder kind minstens twee keer geschminkt. Veel gevraagd: spin, logo van de lokale voetbalclub (Cerro Porteno) en bloemen, veel bloemen.

Aan het eind van de dag kregen de winnaars een diploma. Moe en voldaan gingen de kids naar huis.

Volgende week staan de botanische tuin en dierentuin op het programma.
Eens kijken of we daar een educatief tintje aan kunnen verbinden.

Groeten uit zonnig Paraguay.

• 13 Juli 2008 - 12:41

Birgitta:

Hoi Dagmar,

Het ziet er heel gezellig uit daar, het is maar wat je winter noemt... -een beetje onze zomer, zo te zien :)

Gaan alle Dequeni kinderen standaard naar school? Want het waren toch straatkinderen? Dat is toch wel een goed teken, of niet?

Groetjes uit winters Nederland, Birgitta

• 13 Juli 2008 - 13:26

Maaike:

Ziet er inderdaad minstens net zo zonnig uit als nu in juli in NL. Wel gewelidg hoor, zo lekker met die kids aan de slag!
    Nieuwtje van mij: mijn appartement is verkocht! Voorlopig koopcontract van de week getekend en als alles goed gaat vindt 1 september overdracht plaats. Als jullie terugkomen zijn we praktisch buren :)
    liefs

• 20 Juli 2008 - 07:34

Mia:

wat leuk gedaan met die kids. ze zien er allemaal geweldig uit met die bloemetjes op hun gezicht.