Machu Picchu - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Dagmar

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

01 Oktober 2008 | Ecuador, Galápagos

Machu Picchu...iedere toerist die we tegenkomen gaat het bezoeken of is er al geweest...origineel ben ik dus niet echt met mijn nr. 1 bestemming.

Maar toch kan ik haast niet wachten om er naar toe te gaan...
Enige twijfel of het de verwachtingen waar zal maken, zijn er wel. Hoe bijzonder kan een hoopje stenen bij elkaar zijn...

Om er volop van te genieten, nemen we niet de toeristentrein naar Aguas Calientes... Nee, we kiezen voor een trekking. Zo kunnen we rustig toeleven naar het moment van bezichtiging.

Eén dag zoeven we downhill met mountainbikes. Van 4200 meter naar beneden over asfalt serpentines en zandwegen tot een hoogte van 1200 meter. En dat alles in een kleine twee uurtjes. Kicken!

De volgende twee dagen staan in het teken van lopen. Eèn dag bergop van ongeveer acht uur wandelen, sluiten we af met een natuurlijk thermaal bad. De tweede dag volgen we de treinrails naar Aguas Calientes door een schitterende vallei.

En dan is het zover. Dag vier van onze trekking staat Machu Picchu op het programma. De wekker gaat om 4 uur ´s ochtends. In stilte wandelen we naar boven. Zweten!!!

Zo`n anderhalf uur later zien we de zon opkomen en ontmoeten onze gids.
En dan...door de ingang en daar is het. Hier is maar één woord voor... adembenemend!

Samen met de gids lopen we zo´n twee uur rond tussen tempels, huizen, waterbronnen en landbouwterrassen. De Inca`s hadden hun zaakjes duidelijk goed op orde. En dan te bedenken dat de stad nog niet af was, op het moment dat zij ervoor kozen hem te verlaten. Op de vlucht voor de steeds dichterbij komende Spanjaarden. Wow!

Op het bezoek nog langer te laten duren, beklimmen we de berg Machu Picchu (naast de stad) en hebben zo een prachtig overzicht.
In stilte wachten we op overvliegende condors. Die laten zich jammer genoeg deze keer niet zien. Moe, maar uiterst tevreden keren we ´s avonds terug in Cusco.

Mijn nr. 1 bestemming heeft zich helemaal waargemaakt. Op naar Arjen`s nummer 1: de Galapagos eilanden.

• 15 Oktober 2008 - 07:59

Kamerolifantje:

Twee uur lopen! Ik ben al afgepeigerd als ik twee minuten moet trap lopen!

Dus jullie blog lezen is wel ongeveer het meest actieve wat ik doe tegenwoordig, lekker hoor, zo lui zijn.

Jullie schoonzoon zit nog muurvast, hier!

Geniet daar, Galapagos, wauw!

Birgitta

• 15 Oktober 2008 - 18:22

Bas En Linda:

Hoi lieve Arjen en Dag,

Ja mooi he MP. Erg leuk om jullie foto's te zien, komen onze avonturen van daar weer even terug.

En met de herfst hier, motregen op z'n NL zijn we wel jaloers op jullie geweldige giant vakantie en talrijke mini-vakanties.
    Genier ervan samen!

dikke kus,
    Bas, Linda en Timo

• 21 Oktober 2008 - 00:47

Frank & Marieke:

Hola Dagmar en Arjen!!

Leuk om wat van jullie te lezen! Dus jullie zijn nu ook ergens in Chili. Als het goed is heeft Frank al wat gemaild over het kanoen.
    Wij zijn vandaag aangekomen in Pucon en het idee is om morgen de vulkaan te gaan beklimmen, maar dat hangt een beetje af van het weer (het is net begonnen met regenen).
    Onze jeeptocht van Bolivia naar Chili was erg mooi (nog pech gehad met de jeep: zagen opeens het linkerachterwiel voorbij komen rollen). Gelukkig een handige chauffeur die (met gevaar voor eigen leven) hem er weer onder zette.

Chili is groot... , maar je weet het nooit: misschien komen we elkaar nog wel tegen en anders: heel veel plezier nog!!!

Groetjes Frank en Marieke