Afscheid nemen - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Dagmar

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

01 September 2008 | Paraguay, Asunción

We zijn hier al weer zo lang dat de tijd is gekomen om afscheid te nemen.

Afscheid Guardaria
Op 13 augustus heb ik afscheid genomen van de Guardaria El Pequeño Mundo. Van Make, Liliane, Paula, Silvia en de kinderen.
Een leuke dag waarop we hebben gepicknicked in het park voor de guardaria.
Na met miljoenen zoenen overladen te zijn, ben ik 's middags vertrokken.
Ik ga ze missen dat is zeker!

Afscheid Dequeni
Een week later neem ik afscheid van Dequeni. Er is een verrassingslunch voor me georganiseerd!
De stroopwafels die Marijke en Fokke uit Nederland hebben meegenomen, gaan erin als zoete koek.
De kinderen zingen een lied voor me en voeren een dans op. Ook hebben ze afscheidsbrieven voor me geschreven en kado-tjes voor me gemaakt.
Ik heb besloten de spullen die we tijdens mijn Dequeni tijd hebben gemaakt (papier machee kat, gehaakte tasjes, haarbanden en polsbandjes, pluche beesten, enz.) te verloten.
Daarna maken we voor de laatste keer samen iets. Ik heb cake, slagroom, dulce de leche (caramel-achtig goedje) en versiersels zoals gekleurde hagelslag en anijsbolletes meegenomen. Binnen no time zit iedereen heerlijk te smullen.
Riquissimo... is het volgens één van de jongens.

Bij het afscheid van de docenten wordt duidelijk dat ze mijn inzet en creativiteit ontzettend hebben gewaardeerd. Voor hen zijn deze maanden normaal superzwaar, omdat er vanalles georganiseerd moet worden: sportdag en dag van de kinderen.

Dan is het echt tijd om mijn spullen te verzamelen. Wat een geweldige tijd heb ik hier gehad. Het heeft even geduurd voordat ik me op mijn plek voelde en duidelijk kon maken wat ik voor hen kon betekenen. Daarna is het eigenlijk alleen maar leuker geworden.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe de kids eraan toe zijn als ik in februari weer in Asuncion ben.

Nos vemos!
(Echt afscheid nemen, kan ik nog niet)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen en Dagmar

Mail ons op: dagmarvanbeurden@yahoo.com of arjen.struijk@yahoo.com

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 75895

Voorgaande reizen:

12 Maart 2008 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: