Pablo Neruda, hij heeft het goed begrepen - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Pablo Neruda, hij heeft het goed begrepen - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Pablo Neruda, hij heeft het goed begrepen

Door: Arjen en Dagmar

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

26 Oktober 2008 | Chili, Valparaíso

We zijn weer in Chili!

Na een lange reis per vliegtuig via Guayaquil (Equador) en Lima (Peru). Al met al is het sneller gegaan dan we dachten. Toch zijn we nog wat in shock...

De afgelopen acht dagen op de boot in de Galapagos waren heerlijk relaxed en afgeschermd van de wijde wereld: een crew die met een glimlach non stop voor ons zorgde met lekker eten, frisse drankjes en een afwisselend programma van snorkelen en bezoekjes aan de eilanden.

Nu moeten we weer zelf bedenken waar we gaan slapen, wat we gaan eten en wat we gaan doen.

Onze reis door Chili begint in Santiago, de hoofdstad van Chili. Da´s dus geen aanrader om te bezoeken...Het is een betonnen stad die weinig charme heeft...Na een dag bijslapen en een kort bezoek aan de binnenstad besluiten we om naar Valparaiso te gaan. Een havenstad in de buurt waar de gids zeer positief over schrijft.

En terecht...Wat een verademing na Santiago! Prachtige uitzichten over zee, heeijk zonnig weer en de meest schattige gekleurde huisjes gebouwd op de vele bergjes die Valparaiso heeft.

Het is hier goed toeven...dat had Pablo Neruda, één van Latijnsamerika´s grootste dichters, goed begrepen. Hij heeft op één van deze hellingen een huis gebouwd dat hij samen met vrienden bewoonde. Zowel zijn vrienden (kunstenaars) als hij hebben het huis een volledig eigen stijl gegeven. Mozaiek ingelegde vloeren, beschilderde plafonds en een uitzicht...Wij worden er nu nog lyrisch van!

Als je in Chili bent, is dit zeker een plek om te bezoeken. Wij gaan na twee heerlijk relaxte dagen verder naar Mendoza in Argentinie. Chili is namelijk wel duur als je het vergelijkt met de andere Latijsamerikaanse landen.