Las islas galapagos - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Las islas galapagos - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Las islas galapagos

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

26 Oktober 2008 | Ecuador, Galápagos

De Galápagos eilanden. Mijn (Arjens´)nummer 1 bestemming.

Vanuit Guayaquil (Ecuador) vlieg je naar de Galápagos eilanden. En ja hoor, bij de landing zie we de eerste landlizard. Je voelt dat je een bijzonder park binnengaat.

In Santa Cruz (op één van de grotere eilanden) bezoeken we Tortuga beach en zien we onze eerste schildpadden en haaien. Op zo´n meter afstand!

Na een dag zoeken en rondvragen, boeken we een last minute bootreis van acht dagen. Galápagos here we come! En nu maar hopen dat de boot en zijn bemanning een beetje naar wens zijn… per slot van rekening hebben een absurd bedrag neer moeten leggen voor deze bootreis. Ook last minute op Galapagos is duur.

No worries! De bemanning begroet ons de volgende ochtend met een glimlach. Het eten is fantastisch. En er is genoeg te doen: iedere dag één of twee keer snorkelen en een bezoek aan één van de eilanden. Heerlijk ook dat we niet na hoeven te denken over waar we gaan slapen en wat we eten. Aan dit luxe leventje raak je makkelijk gewend.

Zo genoeg geschreven, let the photos do the talking: enjoy!