Op vakantie! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu Op vakantie! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

Op vakantie!

Door: Dagmar

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

17 Mei 2008 | Brazilië, Brasilia

Naar Cataratas del Iguazu.
Op de grens van Brazilie en Argentinie. Wat een natuurgeweld. Prachtig! Een paar dagen als echte toeristen op pad. Op vakantie in onze vakantie.

Dag 1 en 2
Iguazu watervallen aan de Argentijnse kant: in de natuur, dichtbij en indrukwekkend! s'Avonds nog een paar Toekans gezien. Verder zijn er niet veel beesten meer in dit gebied. Te veel toeristen.

Naast de watervallen hebben we ook een vogelopvangcentrum bezocht (Guia oga) en een gebouw bedoeld als ode aan hout (Aripuca = val). Boodschap is mensen moeten zorgvuldig omgaan met de houtvoorraad, anders zetten zij zichzelf gevangen.

Puerto Iguazu in Argentinie is een rustig, relaxt stadje waar je heerlijk een paar dagen kunt blijven.

Dag 3
Iguazu watervallen aan de Brasiliaanse kant: een schitterend compleet overzicht van de watervallen!

Als echte rugzaktoeristen ook nog het dure Cateratas hotel bezocht in Brazilie. Niet om er te slapen ($200 per nacht), maar om er even rustig te luchen en een middagje in het zwembad door te brengen. Schaamteloos genieten. Heerlijk!

's Avonds de bus terug naar Asuncion.
Altijd goed opletten bij de grens. Arjen had bijna geen exit stamp gekregen aan Braziliaanse kant (gewoon vergeten). Dat had voor veel gedoe kunnen zorgen de volgdende keer dat we Brazilie bezoeken. Aan Paraguayaanse kant geen centje pijn. Zonder een blik op paspoorten of fotos, werden de stempels gezet.

Terug in Paraguay, thuiskomen in ons huisje. Wat is het leven goed.

• 18 Mei 2008 - 14:05

Nadja:

he zus alles oke ma en pa zijn een paar dagen naar dieren en ik pas op max.groetjes nadja

• 18 Mei 2008 - 14:06

Nadja:

mooie foto's en filmen groetjes nadja

• 18 Mei 2008 - 16:18

Maaike:

He DnA!
    ziet er allemaal fantastisch uit en jullie heerlijk ontspannen. 'Vakantie in een vakantie' en 'thuiskomen': begrijp dat jullie al echt een beetje een plekje hebben gevonden waar jullie voor nu gesetteld zijn. Onze uitjes zijn wat bescheidener: 5 dagen fietsen met tentje in Vlaanderen (wel erg fijn lekker weg gevoel met die pintjes) en volgende week 3 dagen geuldal in Z-Limburg met deel van de familie (verjaardagscadeautje voor mama, lees: beetje spannend)
    liefs Maaike

• 20 Mei 2008 - 09:31

Linda:

Wauw die watervallen zijn echt mooi, zelfs achter de compu met een klein schermpje ben ik onder de indruk, laat staan als je dit natuurgeweld in het echt aanschouwt.

Was heerlijk om jullie te spreken zondag!
    Timo krijgt tandjes, hij was drie keer op vannacht en besloot om 5.00 uur niet meer te willen slapen, erg zielig voor hem en voor ons zucht... tja tanden zijn wel nodig natuurlijk!

dikke kus,

Linda

• 22 Mei 2008 - 12:52

Riki:

Heerlijk dat je op vakantie, op vakantie kan.
    Geweldig die watervallen, wij gaan ons ook verheugen op onze vakanie, naar Noorwegen en wensen jullie heel veel moois toe.