WNF-project Paraguay - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu WNF-project Paraguay - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Arjen en Dagmar - WaarBenJij.nu

WNF-project Paraguay

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Dagmar

19 Februari 2008 | Nederland, Rotterdam

Vanaf midden april ga ik drie tot zes maanden aan de slag voor het WNF in Paraguay. Het project waar ik deel vanuit maak, heeft als doel een biologsche corridor aan te leggen tussen twee gebieden in Upper Parana Atlantic Forest. Tussen deze twee gebieden is het bos weggekapt. WNF wil de lokale bevolking (boeren en inheemse volken) ondersteunen bij het herstellen van het bos en het duurzaam produceren van hout en andere producten (vooral voedsel).

Wat ik ga doen, is:
1. Met 20 families in Tacuaro werken om 1.700 hectaren bos verwoest bos te herstellen met zaailingen door de lokale bevolking gekweekt.
2. Met 20 families van een inheemse bevolkingsgroep in Tacuaro starten van familieboerderijtjes om in hun eigen levensonderhoud te kunnen voorzien en via de verkoop van voedsel hun levensstandaard te verhogen.
3. in Itape een kwekerij voor zaailingen opzetten om de andere projecten te kunnen voorzien van de benodigde planten.
4. in Itape met 100 kinderen werken en hen laten ontdekken waarom bosbehoud zo belangrijk is.

Voor iedereen die een bijdrage wil leveren aan dit project. Je kunt geld storten op 5884926 C.A. Struijk en/of D.M. van Beurden onder vermelding van Paraguay.

Alvast dank voor je bijdrage!

• 27 Februari 2008 - 09:50

Dagmar:

Ingezameld geld: euro 4.456

• 10 Maart 2008 - 11:41

Jur:

He A en D,

Goed bezig zijn jullie!!! Ik hoop dat jullie met veel enthousiasme worden ontvangen. Arjen, wat is dat met die aantallen, moest dat voor de subsidie?

ciao

Jur

• 08 Januari 2013 - 16:37

Sdfghjk:

hee
    jullie zijn goed bezig hoor.
    wat is jullie volgende project.